"Néhány író úgy állítja be (...), hogy a csakrák pusztán a képzelet szüleményei. Ezt a legtöbb tantrikus szöveg már önmagában megcáfolja, azon tényen felül, miszerint a keleti és a nyugati tisztánlátók egymástól függetlenül ugyanazt a leírást adták ezekről a finomfizikai "szervekről". Ráadásul egy japán mester és kutató, Hiroshi Motoyama képes volt kimutatni a csakrák létezését egy készülék segítségével, ami a test bionergetikai áramlatait méri.
Ezzel szemben néhány tantrikus mű a csakrákat a jógikus vizualizáció alkotásainak tekinti. Az egyik ilyen mű a Sankarának tulajdonított Ánanda-laharí. Mindezek ellenére nem lehetetlen e két megközelítési mód kibékíthetlensége, hiszen minél erősebb a csakrákra való összpontosítás, annál energetizáltabb állapotba kerülnek, és így erősebb fényben ragyognak, következtetésképp: jobban láthatóvá válnak a tisztánlátó számára. A tantrikus beavatottak szerint az átlagember esetén a csakrák egy minimális szinten működnek, és ezért a kókadt, becsukódott lótuszhoz hasonlatosak. Jógikus szempontból nézve szinte alig hogy léteznek. A benső munka révén azonban maguktól fokozódik működésük, s mint virágba boruló lótuszok nyílnak ki felfelé, az Abszolút Fény felé (ami valójában mindenütt jelen van).
Ráadásul az átlagemberben nem csak hogy alulműködnek, de egymással sincsenek összehangolva. A spirituális gyakorlatok során fokozatosan behangolódnak, mígnem végül tökéletesen együtt rezegnek. Ekkor szólal meg az eksztázisban hallott óm szótag, ami az egész teremtett világegyetemet átrezegteti. Ekkorra, ezzel párhuzamosan a test és az elme tökéletes kiegyensúlyozottsága és összhangja is kialakul.
Azt a tényt, hogy a különböző mesterek más számokat adtak meg a csakrákat illetően, nem szabad ellentmondásként értelmeznünk. A csakra-modellek csupán útmutatóul szolgálnak a tantrikus törekvők számára, melyek a vlaóságot illeőten próbálják eligazítani a kutatót önnön benső odisszeájában, mely a soktól az Egy felé tart."
- Már nagyon régen vettem ezt a könyvet, olyan 500 forintos áron lehetett a helyi Coopban, ha emlékezetem nem csal. Mindenesetre valahogy rá találtam és azóta néha előkerül. Ami érdekes, hogy a Mandala Veda kiadó gondozásának gerincén ott van a Szvámi Ráma név is a cím mellett. A borítón viszont csak Feuerstein neve szerepel és a könyvben ugyan említésre kerül több mester mellett Szvámi Ráma is, de egy másik tanítóval kezd kiemelten az előszó, Laksmandzsú Szvámival. Ennek elsődlegesen az oka az, hogy a könyv Feuerstein könyve, még ha számos helyről érkező tanítást is kapott. Másod sorban Szvámi Ráma nevét gondolom a szerkesztő és lektor Bakos Attila más könyvekkel való fúzió miatt Szvámi Ráma mellé rendezte. És ez egyáltalán nem baj, az én polcomon is így jól mutat a többi könyv mellett.
Feuerstein egyébként egy elismert jóga és tantra szakértő, legalább 30 publikáció/könyv kötődik nevéhez.
Ha kíváncsi vagy, miért írom ezeket a bejegyzéseket, katt ide: https://popkulturalis.blogspot.com/2021/04/idezetek-es-idezettek.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése